Despre mine

Fotografia mea
"Suspin, plâng/ Privesc în gol/ Și râd/ Iubesc/ Umblând în negăsire/ Nu știu/ Nu vreau/ Să stiu ceva/ Și zac/ Visând, iubind/ Simțind, că-i nebunie."

sâmbătă, 14 iulie 2007

E pur si muove!



Intrucat am inceput insemnarile pe blog intr-o nota foarte personala, voi continua in aceeasi maniera.


Ca tot am vorbit in articolul anterior de schimbare si de autocunoastere, procesul de autoanaliza efectuat a primit urmatorul verdict: "E pur si muove!", fraza care ma caracterizeaza intru totul. In alte cuvinte, unul dintre punctele mele negre este faptul ca vreau sa am mereu dreptate, chiar daca argumentele afirmatiilor mele sunt mai subrede. Interesant este ca niciodata nu am sustinut o idee fara sa fiu ferm convinsa ca am dreptate. Poate ca tocmai aici intervine problema, ca sunt atat de inversunata in a ridica si intretine polemici incat uit faptul ca fiecare are dreptul la o parere, si evident la o parere diferita de a mea. Cred ca va imaginati cat de greu mi-a fost sa invat la filosofie, unde paradoxal nu aveam voie sa ne expunem propriile filosofii de viata, ci doar sa le reproducem pe ale altora. Totusi, cand ne gandim un pic la cine erau acesti "altii" realizam cat de mici suntem in comparatie cu ei si cu codita intre picioare, ne rezumam doar la a trece prin filtrul nostru fiecare idee stralucita pe care au expus-o in cartile lor. Cred ca meditatiile cu Tran, au fost primul dus rece pe care l-am primit in privinta asta, datile in care imi zicea: "poate ca e bine, poate ca e gresit, il chema Kant, Nietzsche sau Platon, tocmai asta inseamna filosofia, un conglomerat de idei, atitudini contrare. Vrei sa inveti filosofie?Atunci accepta-le punctele de vedere." (Nu i-am redat mot a mot cuvintele, dar cam asta era ideea).

Nu stiu in ce masura am invatat filosofie, insa un lucru este cert, inca ma chinui sa privesc cu detasare ce e diferit de mine si sa accept punctele celorlalti de vedere.
In definitiv sunt convinsa ca voi, cei cativa care ma cunoasteti prea bine, dintre cei care mi-ati citit destainuirea, ati zambit si mi-ati dat dreptate.

3 comentarii:

Rosu de inger spunea...

"Care este cea mai buna facultate particulara?" Acum doua zile ne contraziceam prin metrou pe ideea asta.. cine a cedat? Greu de spus..cred ca niciuna din noi..
E foarte bine sa-ti impui punctul de vedere, dar cu limite! De multe ori e bine sa asculti, ca poate problema respectiva poate fi privita din mai multe unghiuri.. si deci are mai multe interperatri, toate corecte..

smileysabi spunea...

inca ma macina faza cu facultatea..:P..mai adun eu argumente si te conving..=))..
(Totusi sunt lupte pe care nu trb sa le lasi in aer, fiindca schimband o perceptie gresita poate faci un lucru bun..si nu ma refer numai la discutia despre fac..:p)

mihaita spunea...

sa nu crezi in nimeni si nimic(numa sa le iei in considerare) si numai in tine si ai sa vezi k din supa asta d idei si opinii o sa fii u...