Despre mine

Fotografia mea
"Suspin, plâng/ Privesc în gol/ Și râd/ Iubesc/ Umblând în negăsire/ Nu știu/ Nu vreau/ Să stiu ceva/ Și zac/ Visând, iubind/ Simțind, că-i nebunie."

vineri, 23 noiembrie 2007

ADbreak 29 sau Cum sa te angajezi in publicitate

Cu o mica intarziere ma angajez sa impartasesc cateva impresii de la a 29-a editie a evenimentului ADbreak.
Aparent tema a suscitat interesul multor tineri fiindca sala in care s-a desfasurat evenimentul a fost practic neincapatoare insa, din pacate, au fost prezenti prea putini tineri pregatiti pentru a pasi curajosi pe piata advertisingului sau a PR-ului.
Cred ca nu o sa reusesc sa inteleg niciodata de ce la astfel de evenimente apar studenti de la facultatile Politehnica, Finante, Informatica etc., care sustin sus si tare ca vor sa devina copywriteri, pr-isti, art directori sau strategic planneri si nici macar nu stiu ce inseamna functiile astea. Inteleg ca romanii sunt crescuti in spiritul de a fi polivalenti sau, mai colocvial, buni la toate, dar, sa fim seriosi, dupa vorba lui Lucian Georgescu, publicitatea nu e singurul domeniu "foarte tare" in care puteti lucra, daca tot ati dat la facultatile astea, ramaneti pe poteca voastra!
O sa incerc sa nu ma intind prea mult si voi face o mica schema a evenimentului, prin urmare:
Invitati: 1. "juniori de succes ai industriei": Mihai Botarel, copywriter Leo Burnett, Mihnea Miculescu, Junior PR Executive McCann Erickson & Presedintele IAA Young Proffesionals, si Andreea Filip , Junior New Product Development Coca-Cola HBC Romania

2. seniorii: Lucian Georgescu, Managing Partner la GAV/Scholz&Friends, Crenguta Rosu, Co-Managing Partner la DC Communication, si Mihai Barsan, Group Brand Manager Timisoreana.

19.30 - Music Club - sala mare, lumea da navala
20.10 - sala plina peste masura, in sfarsit incepe cu invitatii cei tineri (adica max. 24 ani si min 20 ani - Mihnea Miculescu), se proiecteaza filmulete in care respectivii povestesc despre cum au ajuns sa lucreze in marketing, PR sau publicitate.

- unii au fost mai norocosi, ex: Mihai Botarel care desi nu stia prea multe despre domeniu a fost descoperit peste noapte, a trimis cateva idei de campanie la agentii, Ogilvy a fost impresionata si l-a luat sub aripa protectoare. Altii au muncit mai mult inainte sa ajunga pe o pozitie importanta, ex: Andreea Filip dupa ce a terminat REI a lucrat un pic in Belgia, s-a dumirit de cum sta treaba si apoi a aspirat sa se angajeze la Coca-Cola si se pare ca face treaba buna, a fost apreciata ca fiind perfectionista si ambitioasa. Mihnea Miculescu are o varsta prea frageda pentru titlurile dobandite, nu stiu ce PR face el la McCann Erickson, dar si Lucian Georgescu a observat ca "skillurile" lui de comunicare lasa de dorit.

- in partea a doua a evenimentului oricine dorea avea posibilitatea de a discuta face to face cu unul dintre seniorii din industrie spre a se angaja. Primul interviu, tinut de Mihai Barsan, a demonstrat cat de prost da sa te lauzi ca atunci cand ai lucrat in echipa tu ai facut aproape totul, o domnisoara "fermecatoare" ne-a lasat tuturor impresia ca se cam supraestimeaza...
Apoi a urmat interviul tinut de Crenguta Rosu, care spre fericirea noastra (si a ei mai mult ca sigur) a dat peste o domnisoara foarte bine pregatita, masteranda la comunicare, castigatoare a premiului I la Olimpiadele Comunicarii 2007, a dat clasa tuturor prin felul in care a raspuns la intrebari, Crenguta Rosu a si bagat-o in perioada de proba.
Ultimul interviu a fost tinut de Lucian Georgescu care nu a fost atat de norocos, a chemat pe scena vreo 5-6 persoane, care nici nu stiau ce hram poarta un copywriter, dar sustineau cu ardoare ca vor sa lucreze in publicitate pentru ca, citez: "este super tare, cel mai tare domeniu din toata lumea asta", sau "cred ca tine de creatie, eu sunt student la Informatica-programare si scriu beletristica si cu publicitatea e cam aceeasi chestie, e poezie". Domnul Georgescu le-a dat cu flit tuturor si prin discursul lui comico-ironic ne-a dat tuturor de inteles ca daca nu ne pregatim serios pentru domeniul asta, avem oricand un loc liber la el la agentie...sa tundem iarba..=))=))

All in all a fost un eveniment delicios, am ras cu pofta, dar nu inainte de a tine un moment de reculegere pentru Pilu (Dumnezeu sa il ierte)!

6 comentarii:

monica spunea...

publicitatea la noi inca este vazuta ca ceva foarte amuzant, tinerii se asteapta ca intr-o agentie totul sa fie lejer, cred ca daca te duci la interviu incaltat cu bascheti esti angajat pe loc pentru ca esti creativ. de unde? peste vreo 10 ani o sa fim si noi probabil la nivelul cehilor care vad publicitatea ca pe oricare alta meserie. oamenii astia sunt pasionati de "glamourul" publicitatii si nu de creatia in sine. cat despre cei care fac facultati ce nu au legatura cu pub, sa stii ca am intalnit cativa extraordinar de talentati si am lasat prejudecata deoparte. la urma urmei, faptul ca suntem studenti la comunicare nu garanteaza faptul ca avem talent, rabdare sau gandire strategia. cel putin nu pe deplin. atata timp cat e facuta cu pasiune, orice meserie devine glam in ochii celui care o practica, cel care merita, de fapt, respectul tuturor.

Mihnea spunea...

Lucian a zis chestia cu TSD-ul doar :) Anyway, merci de feedback-ul constructiv.

smileysabi spunea...

@monica
incerc sa gasesc o explicatie pt "problema" perceptiei despre publicitate..ma gandesc ca poate tinerii nu sunt suficient de informati despre ce inseamna domeniul asta..vor sa faca publicitate fiindca e cool..si cu o pila buna ai si ajuns pe val..e trist..dar sa gandim optimist..poate in 10 ani cum ai zis si tu lucrurile se vor schimba..
Nu stiu daca e chiar o prejudecata parerea mea despre cei care nu au pregatirea teoretica in domeniu, fiindca mie mi se pare f important sa ai o baza teoretica solida si apoi sa intri pe piata muncii, dar cum ai zis si tu iti trebuie si talent, creativitatea nu cred ca se poate invata.

smileysabi spunea...

@mihnea
mi-am recitit postul..desi poate a fost cam acid comentariul meu :D ca sa iti ofer o explicatie..consider ca un om de PR trb sa respire PR prin toti porii, cred ca pana la urma devine o stare de spirit, nu am avut ocazia sa te observ prea mult, insa am prezentat ce s-a vazut la eveniment.

Mihnea spunea...

Pai da - intr-adevar, asa s-a vazut. The circumstances were rather unfortunate, ca sa zis asa. Si da - e o continua stare de spirit... Nu o poti opri la sfarsitul zilei. :)

Mihnea spunea...

*zic