Despre mine

Fotografia mea
"Suspin, plâng/ Privesc în gol/ Și râd/ Iubesc/ Umblând în negăsire/ Nu știu/ Nu vreau/ Să stiu ceva/ Și zac/ Visând, iubind/ Simțind, că-i nebunie."

sâmbătă, 10 noiembrie 2007

StudentiADa sau o rudimentara Noapte a Devoratorilor de Publicitate

UNSR adica Uniunea Nationala a Studentilor din Romania a organizat anul acesta in perioada 5-11 nov 2007 Studentiada, eveniment dedicat exclusiv studentilor. http://www.studentiada.ro/
Activitatile organizate au fost destul de diverse, de la concursuri sportive, la dezbateri si traininguri, expozitii si alte fun stuff, precum maratonul spoturilor publicitare.

La cel din urma m-am incumentat sa particip si eu din mai multe motive:

1. eram curioasa sa vad cum este organizat si cam cat de mult se implica in proces cei din UNSR (nu de alta, dar pt. studenti poate fi considerata "The One", probabil fiindca ce incepe cu Uniunea Nationala suna impozant)

2. vroiam sa vad daca aduc si alte reclame in afara de cele de pe IQ ads

3. ne dadeau suc si napolitane (si cine refuza free food & drinks?):D

4. era un prilej bun ca sa mai pierd o noapte prin regie si sa observ cum se distreaza caministii si sa ma alatur lor evident:P

Buun..sa o luam cu inceputul, am ajuns acolo (adica la cantina R3 Dumars) pe la 23:10 (late as usual), incepuse deja, puhoi de lume, majoritatea pe scaune, noi ne-am luat o masa (ultima ramasa) si ne-am pus "confortabil" pe ea. Lumina stinsa, reclamele curgeau, se simtea un vag iz de mancare ramas probabil din timpul zilei, dar norocul omului este ca se poate obisnui repede cu (aproape) orice miros. Alt noroc era ca am fost intampinati de o colega de-a noastra care facea parte din echipa de organizare si scuzandu-se ca nu mai sunt scaune, ne-a adus repede niste Pepsi si napolitane Alka ca sa ne mai indulceasca. In primele 10-15 min n-am inteles nimic din ce vedeam, nu stiu daca datorita faptului ca eram prea incantata de bucatele primite (mi-era foame) , fiindca nu prea vad la distanta (mi-am pierdut ochelarii), sau fiindca sonorizarea nu era excelenta. Anyway, mi-am linistit foamea, m-am obisnuit si cu sonorizarea, si cu imaginea si am reusit sa ma concentrez. Reclamele au fost alese destul de bine, unele funny, destul de putine seci, sau cu umor negru, unele de-a dreptul stupide, in sensul ca spotul nu avea nici o legatura cu brandul promovat, dar au fost destule reclame care au smuls rasete si aplauze bine meritat apreciative. Ce mi-a sarit in ochi a fost numarul ridicat de reclame la Mc Donald's (poate si din cauza ca mi-era foame), dar sunt inspirate n-ai ce zice si probabil ca au avut si un efect subliminal, fiindca pe drumul de intoarcere numai la un Big Mac ma gandeam. Un alt lucru pe care l-am realizat a fost ca iti trebuie har, talent cum vreti sa-i ziceti ca sa faci un spot extraordinar, au fost cateva excelente, care m-au facut sa cred ca oricat m-as stradui n-as putea sa creez asa ceva. Am fost un pic descurajata gandindu-ma ca daca nu am acel ceva nu are rost sa cochetez cu publicitatea, fiindca oricum nu voi ajunge niciodata atat de buna. Dar sa nu devenim pesimisti, poate ca o sa am mai mult noroc cu PR-ul.

Alte reclame bune au fost cele de la Axe, la o companie de telefonie mobila, (imaginile cu copiii care tinandu-se de maini formau diverse desene care infatisau oameni care vorbeau la telefon au facut deliciul tuturor), la Evian, la prezervative.

Cred ca la fiecare ora, sau dupa 1 ora jumate, se facea o mica pauza de 10 min si se ofereau premii pentru cei care gaseau un slogan catchy sau faceau un print deosebit, pana la urma au primit premii toti care s-au incumentat sa urce "pe scena".

Prezentatorul a fost destul de coerent, deloc formal si asta s-a potrivit bine cu atmosfera, a incercat sa creeze ideea de familie mare si cred ca i-a iesit.

Lumea a inceput sa plece pe la 1:30 si categoric nu din cauza reclamelor ci fiindca erau destul de inconfortabile scaunele (pentru cei care aveau, ca pentru restu...care au stat pe mese, no comment).

Noi am parasit evenimentul pe la 2.30 cand deja nu mai puteam digera nimic, in sala mai ramasesera vreo 30, care mai rodeau la seminte si radeau galagios la reclamele cu sex, (e clar pentru ce venisera, noroc cu Nutline care le-a alimentat obiceiul).

Concluzia: a fost un eveniment reusit tinand cont de faptul ca a fost realizat de studenti voluntari (care se stie ca nu prea au experienta chiar si cand vine vorba de organizare). Totusi, daca gaseau o sala mai primitoare, sau macar niste scaune mai confortabile, ar fi fost cu adevarat o noapte de publicitate.

2 comentarii:

corina spunea...

"Dar sa nu devenim pesimisti, poate ca o sa am mai mult noroc cu PR-ul."

PR-ul nu e second best... nu-l privi asa. E poate mai greu si mai frumos decat multe altele care au de-a face cu comunicarea...

smileysabi spunea...

chiar daca asa a sunat nu il consider second best, dimpotriva, pana nu demult il consideram the best..insa am realizat ca cel mai mare of al meu era ca ma consideram like the rest..fara nimic special si am vazut in publicitate o cale de a arata ca pot construi ceva care sa ma diferentieze de ceilalti..am gresit..Adbreak-ul mi-a deschis ochii..nu trb sa fac publicitate ca sa ma simt speciala..ci trb sa fac ceva ce sunt convisa ca pot face f bine si din pasiune si asta e PR-ul.