Despre mine

Fotografia mea
"Suspin, plâng/ Privesc în gol/ Și râd/ Iubesc/ Umblând în negăsire/ Nu știu/ Nu vreau/ Să stiu ceva/ Și zac/ Visând, iubind/ Simțind, că-i nebunie."

duminică, 30 martie 2008

Interviuri..interviuri..interviuri..

Dupa PR Days, ne orientam atentia catre a doua parte a proiectului PRoud to say I know, mai exact catre PR School.

Fiindca ne-au zapacit autoritatile cu summitul NATO ne-am gandit ca nu strica daca in acele zile ne punem un picut neuronii la incercare si invitam studentii care aspira la o cariera in PR la niste workshopuri mai mult decat folositoare.

S-au terminat si selectia aplicatiilor si interviurile, pot spune ca zarurile au fost aruncate.

Pentru doua zile m-am simtit ca o adevarata "HRista". A fost foarte amuzant ca vineri sa am interviu la Aiesec si sambata sa tin eu interviurile la BOS. Am facut dintr-odata schimb de roluri si cred ca mi-a prins foarte bine, fiindca am stiut ce sa urmaresc la selectie.

Am ramas totusi foarte dezamagita de studentii de la facultatile de profil (aviz SNSPA si Universitate). Mi se pare ingrozitor ca dupa 2, 3 ani de facultate sa nu stii sa faci diferenta dintre marketing si relatii publice, sa nu ai idee de cum se scrie un comunicat de presa si sa faci greseli de genul: "ve-ti". Nu degeaba spun specialistii din domeniu ca nu gasesc oameni capabili.

Am ramas uimita si ca unii au facut niste aplicatii foarte bune, dar la interviu au demonstrat ca nici nu stiu pe ce planeta traiesc. Dupa 4 ani de SNSPA concluziile sunt devastatoare - zero experienta, zero participare la conferinte, workshopuri, concursuri de profil, o imagine destul de deformata cu privire la domeniul relatiilor publice si la cerintele de pe piata, si pana la urma demonstreaza zero interes sau initiativa.

Am observat cu placere, totusi, ca studentii la marketing sau politehnica, care au citit cateva carti de relatii publice, care au participat la cateva evenimente, au dovedit ca s-ar descurca mai bine pe un job in domeniu.

In ceea ce priveste selectia participantilor, recunosc ca am fost destul de exigenta, uneori dura, dar am vrut sa le descopar limitele. Unii au mai multe cunostinte, dar nu stiu sa se puna in valoare si le lipsesc abilitatile de comunicare si persuasiune. Altii, nu prea au cunostinte si trateaza destul de superficial domeniul, dar au capacitatea de a convinge ca totusi merita atentie.

Ma declar foarte multumita de rezultate, in sensul ca sunt convinsa ca i-am ales pe cei mai buni. Alegerea finala a fost mai dificila, in sensul ca ramasesera cativa pentru care am votat, fiindca erau cam la acelasi nivel si ne era foarte greu sa alegem. Dar nu este un capat de tara daca au fost respinsi, fiindca oportunitati de acest gen se gasesc la tot pasul, si in definitiv, vom mai organiza un PRoud si la anul. :)

3 comentarii:

foux de fafa spunea...

aoleo , i-ai pus la zid cred:) asa cum stii u, gen..."ia zi sau...auzi da' ce ai vrut sa zici aici sau...bai nae, "veti" intr-un cuvant, iesi afara":P
da da stiu, ai fo "profi"

BOS spunea...

=))..eeeh si tu acu..sper ca nu m-au blestemat prea rau:P

Dumitru spunea...

Va salut! Am ajuins intamplator pe blogul dvs. si am citit acest post. Si noi, studentii din Iasi de la Comunicare, intampinam foarte multe probleme la acest capitol - "aplicatii bune, teoria, la pamant". Cred ca profesorii ar trebui sa impuna acea bibliografie minima obligatorie, nu doar sa aminteasca de ea. Acum au ajuns si la noi (slava Domnului!), destule carti despre PR, Marketing si Advertising. Singura problema cred ca ramane lenea care ne caracterizeaza pe multi dintre noi, sau cel mai grav, lipsa pasiunii.