Despre mine

Fotografia mea
"Suspin, plâng/ Privesc în gol/ Și râd/ Iubesc/ Umblând în negăsire/ Nu știu/ Nu vreau/ Să stiu ceva/ Și zac/ Visând, iubind/ Simțind, că-i nebunie."

miercuri, 5 decembrie 2007

CREATIV ne vorbeste despre cum se naste un ONG

La cursul de Nonprofits de azi am avut ocazia de a afla cum se poate naste un ONG de la o idee spusa la cafea. Alisia Damian, director executiv si membru fondator al Asociatiei CREATIV (Centrul de Resurse in Educatie, Animatie, Training, Initiativa si Voluntariat) ne-a povestit cum a luat nastere acest ONG si despre proiectele pe care le desfasoara. Am aflat ca prin 2001-2002 o mana de oameni s-au adunat la o cafea si s-au pus de comun acord ca vor sa schimbe lumea, dar nu toata lumea, ci doar lumea din jurul lor. Astfel a luat nastere CREATIV, o asociatie care prin fiecare cuvant care formeaza acest acronim, se vrea atat instructiva, cat si creativa si reformatoare.

Ce m-a impresionat pe mine este modalitatea aleasa pentru a duce la indeplinire acest tel maret si anume jocul. Dupa cum exprima si misiunea organizatiei: "Transformam lumea prin joc". CREATIV a fost acreditata in 2006 si se evidentiaza ca "una dintre primele realitati asociative recunoscute in Romania pentru formarea tinerilor si adultilor in animatie socio-educativa".
Mi-a placut mult ideea de joc si am inteles ca au si o ludoteca, adica un fel de biblioteca care in loc de carti are tot felul de jocuri. In acel spatiu sunt primiti copii si un grup de animatori si traineri cu experienta socio-educativa ii ajuta sa se dezvolte personal prin joc. Cred ca jocul este o modalitate extraordinara de comunicare si de invatare si consider ca si adultii ar trebui din cand in cand sa invete jucandu-se.

Un alt proiect care mi-a atras atentia a fost "Tabara de cartier". CREATIV a organziat o "tabara" care a durat 2 saptamani, in doua cartiere din Bucuresti. Au desfasurat toate activitatile care se fac intr-o tabara obisnuita, doar ca totul era autohton, copiii mancau si dormeau la ei acasa, dar pe timpul zilei, participau la tot felul de joculete. Mi s-a parut o idee foarte buna de a le construi copiiilor pe timpul verii un program organizat, fiindca cei care nu au conditii materiale pentru a pleca undeva, raman dezorientati in aceasta perioada, neavand nici o indrumare.

Bravo CREATIV pentru ideile creative si pline de joc si bucurie!

2 comentarii:

Alexandra spunea...

Esti rapida cu postatul... Ma bucur ca ti-a placut intalnirea cu Creativ. Sunt, intr-adevar, o asociatie cu imaginatie si dedicata.

smileysabi spunea...

Mi s-a parut foarte interesant specificul ONG-ului si am zis sa postez cat timp e calda informatia :D